Zelenožluté blogerky

Když jsem se věnovala kosmetice a ležela v beauty blozích, dost jsem si všímala, že jsou všechny blogerky “bledé tak, že na ně není makeup” . Je pravda, že nabídka v drogeriích moc použitelných odstínů neobsahovala, a co se týká barev, začala se situace zlepšovat až nedávno, ale ten kult: “Není na mě makeup” je pro mě ze stejné kategorie, jako populární řeči, že se 90 procent Češek nelíčí, nebo že jsou 3/4 osob v naší zemi letní barevný typ (studený podtón, šedavé zaprášené barvy) . Když to vezmu jenom u nás doma, jsme tři ženské a z hlediska “starého” barevného řazení jsme jaro, léto a podzim. Jak někdo začne generalizovat a házet většinu do jednoho pytle, přestává se mi to zdát.

Sama jsem v pubertě mívala průhlednou, žlutozelenou pleť. Učitelky říkávaly, že růžovím jenom když s někým mluvím. Posléze jsem se začala věnovat kosmetice a velice brzo přišel módní trend korejských BB krémů. V současné době jsou zase z módy pryč, ale já jsem si na ně jaksi zvykla, a není to jenom tím, že stárnu a jaksi přestávám být tak flexibilní 🙂 .

Korejské BB krémy v sobě obsahují hlavně pečující látky. Asiatky žijí v poněkud drsnějším podnebí, a jejich pleť bývá hrubší a “ošlehanější” . Zjemňující a pěstící látky v kosmetice jim pomáhají obličej zvláčňovat a přibližovat se evropskému typu ženy – světlejší, jemná pleť jako od porcelánové panenky. Tím, že jsem korejské BB krémy začala používat já jsem nevědomky odstartovala něco, co mě velice překvapilo. Pleť mi začala trochu béžovět! Najednou jsem odlíčená byla viditelně zlato béžová, a když jsem se zaměřila na krémy pro hydrataci, ochranu před vnějšími vlivy a rozjasnění, začala jsem si všímat, že jsem najednou o několik řádů tmavší. No – tmavší …. Už jsem nebyla průhledná a zelená, ale béžová a na to se už make-up hledá daleko snadněji.

Celkem mě mrzí, že trend korejských BB krémů odezněl tak brzo. Třeba by si podobné změny všimly i další dámy, které doteď žijí v přesvědčení, že jsou jenom “normálně světlé” , ale výrobci kosmetiky jsou ignoranti. Tak dámy podporují americké kosmetické firmy, které dodávají i mrtvolně bílé make-upy, aniž by věděly, že stačí přidat trochu péče a odstín pleti se může krapet změnit.

Pokud je žena průhledná a zelená, většinou to není “zdravá” barva. Zelený je maximálně Alzák v plechovce z reklamy na e-shop s elektronikou. Průhledně zeleno žluté ženy by měly spíš zvážit změnu pečující kosmetiky. Nebavím se teď o přirozeně světlých ženách s podtónem do růžova nebo do tepla. Bavím se vážně jenom o těch zelených a žlutých, kterých je mezi blogerkami pořád celá řada …

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *