Z deníčku blogerky

Co mě naučilo SEO

Je to legrace, když si člověk začne hledat zdroje pro vylepšení svého blogování. Bůhvíproč má hromada z nás blogerů dojem, že ostatní lidé vědí nejlíp, jak by se měl vést web, a necháme se vtáhnout do zkoušení kupy kravin. Pod příslibem čísel na počitadle a ksichtíků v panelu “fanoušci” na sociální síti jsme ochotní zkoušet kde co, jenom když to bude kopírovat ty čtyři tuny rad, které se objevují v článcích o blogování. Na jednu stranu jsme v pozici dítěte na prvním stupni základní školy: dítě v tom věku chce zapadnout a co možná nejmíň vyčnívat. Stejně tak i bloger, který se vyhrabe z mateřinky a začíná blogovat na dalším levelu, ať si už pod tím představíme cokoliv.

SEO je jedna z věcí, kterou IT blogeři považují za stěžejní. Plugin Yoast SEO má člověku přinést skalpy do sbírky a zázračně dostrkat webovky na úroveň hvězdiček v diskuzi Která blogerka vás štve a proč. Nahodila jsem jej na web a zakousla se do něj, abych zjistila, co je ta ingredience, která mi chybí. Chvíli trvalo, než jsem se do toho dostala. Nebyla jsem zvyklá uvažovat v metodice klíčových slov, a už vůbec se mi nelíbilo, když mi nějaký plugin začal kecat do toho, jak moc dlouhá souvětí můžu do svého článku psát 🙂 . Navíc jsem zjistila, že je to právě Yoast SEO plugin, který uvádí doporučenou délku článku na 300 slov. Pravidelně mi to vycházelo na dva a půl odstavce 🙂 .

Na jednu stranu by bloger všechny ty návody neměl brát doslovně. Na stranu druhou si z nich může vykutat to důležité pro sebe. SEO plugin jsem prozatím odložila, ale pomohl mi články zacílit. Nejde teď o to, že bychom měli roboticky šroubovat články na vybraná klíčová slova. Jde mi  spíš o to, že spousta mých článků z minulosti byla plácání okolo všeho a o ničem. Nějak jim chyběl tah na branku. Stačilo jedno klíčové slovo, nebo jednoduše jenom důvod, proč vznikají. Postup přes kalibraci článku na určité klíčové slovo mi pomohl vysekat článek i z konceptu, který v poznámkovém bloku na papíře nevypadá moc přesvědčivě.

Nebaví mě řešit podnadpisy, nelíbí se mi, když plugin tvrdí, že v článku musejí být odkazy a obrázky, a ohledně tučnění v článku si musím ještě rozmyslet, jestli mě to otravuje, nebo je to pro články lepší. SEO nevyřeší článek k ničemu. Nenapíše za blogera životaschopný koncept, a nepomůže mu vytvořit článek tak, aby se dal číst. I když může být cennou zbraní. Na Facebooku v diskuzi jsem viděla příspěvek dámy, která litovala, že si nepojistila webovou adresu. Konkurence si založila adresu téměř totožnou s tou její, snad až na nějakou pomlčku, a dáma s původním nápadem si libovala, že se aspoň věnuje SEO kalibraci svého webu, na což konkurence kašle, tak se aspoň originální web zobrazuje ve výsledcích vyhledávání na vyšších pozicích.

Ty návody nemusejí mít přímo ten efekt, který očekávají autoři. Mohou vás “jenom” naučit myslet trochu jiným způsobem. Což může být v konečném výsledku v džungli internetu nedocenitelná zbraň.

Líbil se ti článek? Nezapomeň jej sdílet na sociální sítě! Děkuji 🙂

Autor Andrea V.

Jsem blogonomádka se zkušenostmi s mnoha projekty. Všechny svoje pokusy používám ke vzdělávání a k pobavení nejen kolegů, ale i všech, kteří mají zájem nahlédnout do hlavy bláznovi do psaní :) . andrea@vysvobozena.cz

2 komentáře u „Co mě naučilo SEO“

  1. Čerf říká:

    Ano, nějaký smysl to určitě má, spíš “vnitřní”, o kterém píšeš. Ale v IT komunitě se tohle téma, myslím, hodně přeceňuje. Není nic horšího, než když natěšený čtenář otevře článek, který je v žebříčku vyhledávačů úplně nahoře, a zjistí, že se nedá číst nebo že jeho čtení je ztrátou času, pak je tohle snažení spíš kontraproduktivní.

    1. Andrea V. říká:

      Kloubit článek na klíčová slova nemá příliš valný smysl. Ani pro blogera, ani pro čtenáře, který takový článek najde.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *