Virtuální zápisníček

Všechno je lepší, než nepadnoucí make-up

Češky vynikají jako národ rockerek. V průběhu několika posledních let se objevuje čím dál víc publikací, které mají sklony generalizovat ženy podle národnosti a předhazovat je Češkám jako vzor. Dánky jako etalon přirozenosti a křehkosti, co se dokonale vyzná v přírodní kosmetice, Francouzky, Japonky, Italky – viděli jste v poslední době police v knihkupectví? Divte se ale Češce, že se nechce líčit; zkoušeli jste už nosit nepadnoucí a nekvalitní make-up?

Pamatuju si kauzu kolem někdejšího Lady Boxu. Nabídli plné balení make-upu jedné české značky, jenom v odstínu 03. Ten byl docela tmavý a mrkvově červený. Na sociální síti operovali s tvrzením, že všechno konzultovali s vizážistkou, že české ženy používají příliš světlé make-upy, které jim škodí, a že je to odstín vhodný pro 3/4 všech českých žen. V komentářích padla vtipná poznámka, že se už dámy nediví, že je Lucka Borhyová na Nově často daleko tmavší než Rey Koranteng, a celá kauza se vytratila na pozadí vtipných meme ve znění: “Já nejsem mrkev” .

Najít odstín přesně ke svojí pleti je celkem alchymie. Zvlášť když stejný tón v opačném podtónu působí daleko hůř, než stejný podtón o stupeň tmavšího make-upu. V regálech drogerií se tak těžko vybírá, protože jsou tubičky příliš oranžové, příliš žluté nebo příliš hnědé. Pamatuju si, jak jsem zkoušela jeden vyhajpovaný make-up, a jedna lahvička vedle druhé jsem si na ruku mazala zářivě žlutou, zářivě oranžovou a červeno hnědou substanci. Přitom blogerky přísahaly, že je neviditelný, skvělý a super.

Další podraz přišel ze strany korejských BB. Jednu dobu to byla velká móda; světloučké, pečující, univerzální. Když jsem před nedávnem začínala po tři čtvrtě roce znovu zpátky s make-upem, pořídila jsem si automaticky znovu oblíbený BB s tím, že nic hutnějšího nepotřebuju. Zjistila jsem, že mě na obličeji hryže, a uvědomila si, jak velká hloupost je nechat testovat make-up na mladinkých slečnách, protože mladinký obličej toho snese doopravdy hodně a ne/kvalitní produkty žena pozná až časem, až její pleť přestane stíhat.

Zkuste si celý den nosit substanci, která vás na pleti otravuje, je barevně vidět a navíc texturou připomíná ikonickou omítku. Už se nedivím, že se tolik českých žen dobrovolně rozhodne nepoužívat make-up vůbec, než aby svoji pleť týraly něčím, co jí neprospívá. Přitom kvalitní make-up je o něčem komplet jiném, jenže která Češka vám to bude zjišťovat? Zdobit se není hřích, daleko větší hřích je matlat na sebe make-up, který nesedí nebo kouše.

11 Comments

  1. Ne, že by se české ženy neuměly líčit, ony si jen neumí make-up koupit. Pomineme-li nákupy na internetu, spousta žen v obchodech testuje make-up jen na zápěstí a rovnou kupuje. Jiné, odvážnější, si zkusí trochu vzorku máznout na tvář v drogerii, nejlépe co nejrychleji, aby to neviděl vlezlý securiťák. Jenže víme, co udělá s odstínem líčidel osvětlení v obchodech (natož pak, když make-up nebo pudr obsahuje třeba třpytky). V tomto ohledu bohužel nepomůžou ani “líčící” akce v obchoďácích od profesionálů, kteří sice nalíčí, ale pak se snaží okamžitě prodat. Jenže make-up je potřeba zkoušet na denním světle a nejlépe několik hodin v kuse, aby bylo vidět, jak se na pleti chová.

    Když jsem sháněla make-up s růžovým podtónem, tak jsem si nosila do drogerky malé kalíšky, kam jsem si z potenciálně vyhovujících vzorků trochu odlila a pak zkoušela až doma – na odlíčenou pleť a na denním světle. Není to ideální řešení, ale osvědčilo se mi.

    1. Škoda jen s tou testerovou politikou, že se ženské v drogerii bojí vyptat si vzorek. Vzhledem k tomu, jak se na to “tváří” prodavačky to ženská rovnou vzdá, což je škoda.

      1. Přesně! Ono totiž po dvou třech nevydařených nákupech, kdy nevyhovující (a ne nutně levný) make-up skončí v šuplíku na “plesy” a “divadla”, ztratí motivaci k dalšímu hledání i ty ženy, co se denně malují. A zrovna internetové recenze při hledání ideálního make-upu nepomůžou, ať už jsou od blogerek mladých či starých, protože každá pleť má rozdílné požadavky.

        Osobně bych za vzorky klidně zaplatila, ale ani v lepších parfumérkách prostě nejsou. A pokoutné přelévání do předem očíslovaných kalíšků taky není pro každou.

  2. Jo, tohle období jsem měla někdy v 15 letech, kdy jsem začala používat make-up a chodila s oranžovým obličejem. 😀 Když se koukám zpětně na fotky, tak je to úplná hrůza. Teď používám jen korektor a pudr, make-up už jsem neměla několik let a jsem spokojená. I u toho pudru a korektoru jsem ale hledala celkem dlouho, než jsem našla takové, které mi sedí. Tmavé odstíny vůbec, používám jedny z nejsvětlejších.

    1. Jooo, já jsem zase chodila s komplet černou linkou a tunou růžového lesku, Gabriela Salvete tehdy 🙂 Raději ani nevzpomínat a fotky spálit 🙂

  3. Já make up nepoužívám, vždycky mám pocit, že mám na obličeji masku a mám potřebu si to ze sebe otírat 😀 Nevím ale, jestli je to proto, že jsem Češka 😀

    1. Je to jenom tím, že se líp cítíš bez něj 🙂 není co řešit, každá bychom to měla řešit po svém 🙂

  4. Magdaléna says:

    Co se týče makeupu, vždycky jsem byla ty lehčí a s barvou jsem tak nějak problém neměla, protože jsem si na to dávala opravdu pozor. Našla jsem i nějaké, které mi fakt seděly. A užívala jsem je, dokud se něco nezměnilo. A pak jsem přišla na to, že moje pleť je tak v pohodě, že mi prostě stačí se o ní starat a kupovat správné krémy a tak, a od tý doby na sebe mažu jen rtěnku a řasenku. Trochu jak řekla Lúmenn, už jsem měla té masky až po krk, tak jsem to najednou ukončila, člověk si na to zvykne, líbí se mi, že se červenám, když se mám červenat, muži si toho ani nevšimnou, navíc se pak člověk nemusí bát, že udělá klamavou reklamu, vypadám víceméně stejně ráno, odpoledně i večer, za jakýkoliv situace. Má to své výhody a nijak toho nelituji, především když vidím “umělé” ženské na instagramu. Třeba změním názor až budu starší, přece jen je mi 25, ale myslím, že teď jsem s tím docela spokojená. Jinak děkuji za blog, který ráda čtu a který takové úvahy píše. 🙂

    1. Jejda děkuju 🙂

  5. Já make-up používám minimálně, protože je s tím moc patlání a ještě ten výsledek není jako v reklamách. 😀

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *