Z deníčku blogerky

Vánoce na blogu: Jak napsat vánoční článek?

Jsou to jedny z nejhledanějších článků. Aktuální jsou přibližně měsíc, ale patří k obsahu, který může bloger vytáhnout za rok znovu, připomenout jej u sebe na sociálních sítích a být si jistý, že s nimi znovu uspěje. Pokud si dá trochu práce a nepojme je pouze jako seznam produktů k nakoupení. Práce vložená do vánočních článků se vám vrátí, jen je potřeba jít trochu dál a nesázet na všechna vánoční klišé najednou. Příští rok budete psát vánoční články zase a nebylo by vhodné psát neustále o tom samém dokola – poznají to čtenáři, a ostatně i vyhledávače.

Souhlasím s tím, že třeba tipy na dárky jsou stálice, které zaujmou rok co rok. Mě ale nebaví procházet takové články, když je z nich krásně vidět, co konkrétně dostaly youtuberky za spolupráce. Minulý rok jsem snad všude zaznamenala tiskárnu HP. Nic proti ní nemám, jenom jako tvůrce blogu vím, že takový článek si člověk přečte jeden. Nač otvírat víc, když jsou všechny stejné? Pokud chcete psát články, které budou lidé číst, myslete na autory, kteří vánoční články pojmou jako sumář komplet všech svých spoluprací a celý obsah narvou barterem.

Vaše odvětví má skoro určitě svá vánoční specifika. Nebojte se je najít a použít do článku. Zároveň myslete na to, že čtenář bude v prosinci zahlcený tipy složenými téměř výhradně ze spoluprací, a každý pokus zakamuflovat barter povede k ostudě – protože v prosinci to jednoduše půjde vidět výrazněji než kdykoliv jindy během roku. Pokud se rozhodnete kličkovat a vypisovat všechno ze svojí kuchyně – včetně původu obsahu článku, volte jednoduchou formu bez okecávek, do kterých byste se mohli zamotat. Je to rada použitelná i po zbytek roku, ale obecně o vánočním čase se čarování se slovíčky nevyplácí, protože zlaté fondy všech svých spoluprací využije převážná část blogerů, a lidé jednoduše nejsou hloupí.

Pro cílení Vánoc na blog je vhodnější počkat až na advent. Přibývá lidí, kteří jsou alergičtí na zmínky ohledně Vánoc, pokud na ně narazí v říjnu nebo v listopadu. České publikum je v tomto směru příjemně konzervativní. Stále si dobře pamatuje tradici adventních nedělí, které vrcholí Zlatou nedělí těsně před Štědrým dnem. Jsou to víkendy, kdy mají obchody bez výjimky otevřeno. Lidé jsou zvyklí, vědí, že nakoupí dárky, a obchodníci jim rádi vyjdou vstříc.

Marketéři to ostatně zjistili už u pokusů implementovat do českého prostředí Black friday – pátek po Díkuvzdání. Americké obchody potřebují vyčistit sklady, než navezou vánoční zboží, a vypisují obří slevy. Jen to české prostředí si to celé, jak jen to říct, překopalo „tak trochu“ po svém, ale to není nic, zač bychom se měli stydět. S lehkou konzervativností českého prostředí je vhodné počítat i u vánočních článků na blog. Víme, že nechceme psát každý rok totéž, vidíme, co píše konkurence, a víme, že chceme nabídnout čtenářům něco trochu víc, než jenom každoroční řeči o tipech na dárky a oblíbených koledách.

Nikdo vám nemůže zakázat nastěhovat si na web všechna vánoční klišé, co jich jen je. Jenom myslete na to, že sobí samečci po období páření shazují parohy, takže ten sob Rudolf, který Santovi táhne sáně, je ve skutečnosti maximálně tak Rudolfka … 🙂

Autor Andrea V.

Jsem Andrea V. , fotografka a blogerka. Mým cílem je pomoct autorům propojit fyzické a nehmotné, protože k blogerovi patří i jeho hlava. andrea@vysvobozena.cz

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *