Skrytá závislost

Snad mají v něčem konspirátoři trochu pravdu. Současný systém neřeší, jestli náhodou nepodporuje pro člověka škodlivé záležitosti, a dokonce se ještě úmyslně snaží, aby svedl co nejvíc lidí. Možná to není ani tak cílená snaha nejvyšších míst, jako spíš neregulovaný návyk majitelů médií.

O závislosti na nakupování se pár let zpátky začalo mluvit jako o zvláštnosti. Nejklasičtější reakce lidí byla smích. V současné době, ve stavu, kdy ženské považují za normální vlastnit 12 tvářenek, 6 rozjasňovačů a 40 rtěnek bez toho, že by se živily jako vizážistky smích velice rychle končí.

Stavět beauty blogerky do pozice vzorů dlouhodobě neprospívá ani jim, ani jejich náctiletým followerkám. Mezitímco “horních deset procent” blogerek dostává 95% šminek od firem zdarma, budoucí potenciální blogerky a followerky všech zúčastněných jsou vychovávané v názoru, že mít koupených osm nových velkých paletek stínů a nakupovat další není nic divného.

Doma se pak hromadí nespotřebovatelná kosmetika, a výsledek je dvojí: jednak to ubližuje Zemi (nadměrné zatěžování průmyslu skrz nezřízenou chuť nakupovat věci, které v životě nespotřebuju), ale hlavně to ubližuje dotyčné osobě, která se učí nakupovat bez rozmyslu, jenom pro ten pocit, že “má právo” , a bez zvážení, jestli to vůbec potřebuje.

Závislost na nakupování je všechno, co vídáme u části kosmetických blogerek. Utajování skutečné hodnoty nákupů (“Doma tvrdím, že ten parfém od Chanelu stál 400 Kč; pravou cenu by nikdo nepochopil”), povzdechy jako: “Já ani nevím, kde jsem to všechno vzala. Jen jsem posbírala balíčky za poslední měsíc a nakupilo se mi to přes celý stůl”, až po: “Rozjasňovačů mám asi dvacet, ale jak vidím nějaký nový, musím si jej bezpodmínečně koupit, i když mám stejných odstínů už osm a vím, že to nemám šanci ‘minout’ “. Ta a podobná další sdělení působí podprahově na širokou veřejnost, která to začíná vnímat jako normální, a už nevidí, že je to závislost jako každá jiná.

Stav, kdy jsme kvůli nakupování zadlužené  přitom není zrovna ten nejšťastnější způsob, jak shopaholismus propagovat. 85% zasažených žen se tak daleko vůbec nedostane. Jenom nakupují kosmetiku nebo parfémy jako zběsilé a žijí v přesvědčení, že je to jejich povinnost, a že se svět zboří, když nebudou mít doma všechny nejnovější produkty. Zlobit se na ně? To by byla hloupost; ty dámy jenom následují svoje vzory, všechny beauty blogerky, které jim ukazují cestu …

« »

© 2017 Vysvobozená.cz. Theme by Anders Norén.

%d blogerům se to líbí: