Z deníčku blogerky

Lži kolem prémiových šablon a sociální sítě

Šablona je většinou to poslední, co by měl bloger řešit. Čtenáři se zajímají primárně o čitelnost a přehlednost, a složité a příliš dekoračně řešené šablony umí body spíš srazit. I přesto specializované weby uvádějí, že jsou placené šablony kvalitnější a vhodnější , než ty volně dostupné.

Themeforest a podobné stránky by tak měly být zárukou spokojenosti. V praxi to může dopadnout tak, že si koupíte nějaký úlet jednoho studenta, který vytvořil jeden pokus a následně na WordPress a šablony zapomněl. I za peníze tak můžete skončit u výtvoru, který není aktualizovaný a nemá žádnou podporu, když vám něco nejde.

Spíš než o cenu šablony se vyplatí zjistit, kdo šablonu vytvořil a jak moc se o ni stará. Jsou jeho práce aktualizované? Je kam napsat pro podporu? A odpovídá vůbec někdo na dotazy? I volné šablony mají zdroje ve větších společnostech, které se vývoji věnují a tvoří schopné kousky (například můj oblíbenec Anders Norén) .

V konečném důsledku je kompletně fuk, jestli je šablona placená, nebo volná. Záleží jen na tom, jak moc se s ní zvládnete sžít. Z hlediska vzhledu se volná šablona placenou nahradit nedá; liší se v množství prvků, které v konečném důsledku tvoří celý web. Každá je krapet jiná, a i když možná podobná je, není to “ona” .

I když, šablony mívají jeden nedostatek čím  víc jich vidíte pohromadě, tím neodbytnější máte pocit, že jsou všechny stejné. Volné šablony mají svoji uniformitu, ty placené zas žijí z fenoménu Divi, tak jsou “postižené” zase na jinou stranu – v konečném důsledku to, nerada to říkám, přece jenom tak důležité není.

Autor webu je osoba, která na svých stránkách stráví zdaleka nejvíc času. Je logické, že si poladí web tak, aby odpovídal jeho vkusu. Dejte tomu jeden, maximálně dva dny. Pokud se budete cítit ztracení i potom, sáhněte po výchozím skinu (povoluje se u WordPressu sáhnout až po druhé a třetí nejpoužívanější, pokud vám Twenty Seventeen taky přijde tak škaredá jako mně) . Za mě jsou zajímavé výchozí šablony u WordPressu Twenty Sixteen a Twenty Fifteen. Mají je všichni? Ano. Je to důležité? Ne.

Aktuálně jsme totiž zvyklí vyplňovat jakýsi framework, který nabízejí konkrétní sociální sítě. Neřešíme, jak vypadá Facebook nebo Instagram; dostali jsme kostru, do které vkládáme předem definovaným způsobem obsah. V případě naprostých trablů se šablonami stojí za zvážení platforma Medium.com – je to sociální síť, kde si založíte profil, a dál je to kombinace Facebooku a Twitteru: celé to stojí na tom, že píšete články a zveřejňujete je. Nic dalšího se tam dělat nedá – jen zveřejňovat ty články. Má to míň funkcí než Tumblr, který je vedený jako takový menší web, a celé je to pod jediným skinem.

Drtivá část blogerů, která přes sociální sítě existuje beztak sdílí svoje články ve skupinách na Facebooku. Fakt, že vaše adresa povede na Medium.com nikomu vadit nebude. Je to cesta, jak psát články a nestarat se o nic jiného, i když tuto službu v České Republice příliš lidí nezná. Využijte všechny možnosti které máte, a nebojte se hrát si s formou. I když, u sociálních sítí jedno riziko je: můžou je odstavit a smazat. Vaše doména vám zůstane, ale to už je na další článek.

Líbil se ti článek? Nezapomeň jej sdílet na sociální sítě! Děkuji 🙂

Autor Andrea V.

Jsem blogonomádka se zkušenostmi s mnoha projekty. Všechny svoje pokusy používám ke vzdělávání a k pobavení nejen kolegů, ale i všech, kteří mají zájem nahlédnout do hlavy bláznovi do psaní :) . andrea@vysvobozena.cz

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *