Vysvobozená.cz

Potíže s beauty blogerkami

Chuť nakupovat a vybírat, touha po nových věcech – ne skrz to, že by člověk nic takového neměl, ale skrz pocit, že všechno, co má doma je nudné a on potřebuje “čerstvý vítr” . Stav, kdy všechny krabičky doma zastarají po vydání nové dávky kosmetiky a nutnost sledovat beauty vlogy, protože člověka baví pozorovat všechny ty krabičky. Je velice jednoduché spadnout do stavu, kdy nakupování začíná být hodně špatný pán. Začíná to u mladých dívek, které de facto vyrůstají na beauty blogerkách, které jsou produkty regulerně zavalené, a nedostatek kontaktu s pevnou zemí zapřičiní, že jim ty tuny a tuny produktů doma připadají naprosto normální.

Pokud jde všechno jak má, danou slečnu to v průběhu let přejde – najednou jsou peníze potřeba pro rodinu, mimčo a budování vlastního hnízda obecně, a někdy v tom stádiu se u ženy vytřídí všechny ty obsese, které v mládí snad vznikly. Podobné neovladatelné chování umí souviset s nejistotou uvnitř člověka samotného. Postup, kdy žena pomalu buduje sebe samotnou a nachází svoje touhy, cíle, zájmy a cestu přímo souvisí s opouštěním starých obsesí a závislostí, protože si zvyká trávit čas se sebou samotnou, a velice často nachází důvody,  které ji “nutí” vyplňovat čas a prostor zástupnými činnostmi, konkrétně nakupováním.  Se závislostmi je to složitější; ve fázi, kdy žena “neleží na lopatkách” , ale jen tak nějak se svojí závislostí koexistuje si uvědomuje, že se něco děje. Jen je jí trapné hovořit o svých potížích nahlas. Obecně vyslovit, že mám s něčím vážný problém chce velkou dávku odvahy. Že to není jenom planý výkřik do větru pozná každý, kdo s nějakými trampotami bojoval.

Blogerek je pořád víc než dost; speciálně těch kosmetických. Ženy často používají stav, že se jim nechce nakupovat přespříliš jako omluvu a ještě častěji považují svoje rozhodnutí nevěnovat energii nákupům zbytečných věcí za svoje selhání. Správná blogerka má přece nakupovat; i když nic nepotřebuje, a svým postojem jenom podporuje další mladé generace ke stále stejnému přehnaně konzumnímu stylu života. Co na tom, že spotřebovat make-up mi trvá rok a půl? Že dostat se na dno normální tvářenky znamená několik let práce? Částečně leží důvod u finanční situace mladinkých děvčat. Jejich možnosti jim stačí jen na ty levnější produkty, a když se laciný plastový obal rozbije, je nutné nakupovat dál a dál.  Přitom by nebylo od věci, kdyby “dospělé” kosmetické blogy neodumíraly, ale autorky vymyslely nový koncept kosmetických blogů. Koncept, který by nestál na nakupování, ale na používání a na faktu, že ženě krásu nezaručí čtyři tuny malovátek. Aktuálně ale platí, že když blogerka “dozraje” do fáze “nenakupovat zbytečně” , končí s blogem, protože nechce najít další level a nechce vymýšlet nový koncept.

Kosmetické blogování není jenom o velké hromadě šminek. Kvalitní blogy by neměly stát jenom na konzumu a na recenzích. Beauty blogerek je tolik, že bych čekala nápady navíc a koncepty, které nebudou stát na kostře Nákupy – Oblíbenci – Spotřebováno. Když ale tak projíždím Facebookovou zeď a příspěvky ze skupin určených k propagaci článků, není odkaz, který by nepatřil do Nákupů za měsíc, Oblíbenců za daný měsíc, focení prázdných obalů nebo do recenzí. Kde je ta kreativita, když je těch holek tolik?

Categories: Level 30

Lháři a ti druzí » « Vyplatilo by se mi skončit?

19 Comments

  1. Souhlasím. Navíc je tu brutální i pro planetu

    • Andrea V.

      23.4.2017 — 19:49

      Když to máš vyrobit, a o pár měsíců později zase vyhozené a skoro netknuté spálit, protože to slečně nesedlo, rozhodně se to projeví.

  2. Si si istá, že sa to týka len a len beauty blogerok? Ja neviem, ale napríklad u takých knižných blogerov tiež nevidím žiadne prevratné koncepty, stále je to len – tento týždeň som si objednala, unboxing, “recenzia” (väčšinou obsahujúca len anotáciu skopírovanú z eshopu, v ktorom to knihomoľka objednala), najlepšie knihy tohto mesiaca, prípadne možno nejaký wishlist a takto stále dokola. Nemyslím si, že mať doma tony kozmetiky je zlé – niekto má doma tonu zápisníčkov, niekto miliardu topánok, iní má 20 šachových súprav a niekto vlastní 500 krytov na mobil. Je to zlé? Podľa mňa nie. Je to záľuba ako každá iná. Make-up sa nedá vnímať len takto povrchne. Za make-upom sa skrýva ohromne veľa možností – môžeš vytvárať art make-up, môžeš sa každý deň zmeniť na niekoho iného (obrazne povedané), môžeš sa hrať so stovkami farieb, skúšať desiatky textúr, cez deň v práci môžeš vyzerať úplne ináč než večer na párty. Holt niekto míňa peniaze na iPhony, niekto na oblečenie, niekto na knihy, niekto na cestovanie a niekto na kozmetiku. Prečo majú ľudia potrebu súdiť ostatných a prečo majú pocit, že môžu iným prikazovať ako majú žiť svoj život a čo majú robiť so svojimi peniazmi? Že žijeme v konzumnej dobe, to vieme všetci veľmi dobre. Ale každý z nás má slobodnú vôľu a môže sa rozhodnúť sám, ako bude žiť svoj život, či bude mať doma 30 líceniek alebo si miesto toho kúpi niečo (preňho) užitočnejšie. Chcelo by to menej súdenia, nakoniec beauty blogerky nikomu nijako neubližujú, alebo snáď áno?

    • Knižní blogy nemám tak prolezené, tak si netroufám tvrdit 🙂 . Souzení je to poslední, co bych článkem chtěla ukázat. Jen mi vadí, že ty slečny učí ty mladší nakupovat, nakupovat a nakupovat, to je celé.

  3. V tom prípade sa ale nemôžeme tváriť, že sa to týka len beauty blogerok. Odpad vzniká zo všetkého, čo človek používa, bez ohľadu na to, či je beauty blogerka alebo nie. Odpad vzniká aj z toho, že si pri kupovaní pečiva vezmeš igelitový sáčok miesto pláteného vrecka, ktoré môžeš používať donekonečna. Prestaneš preto jesť? Asi nie. Ekológia je celosvetový problém a tie kozmetické produkty, ktoré beauty blogerky používajú, sú zaiste len mizivé percento zo svetovej produkcie odpadu. Skôr by som sa pozrela na to, koľko tón potravín sa zbytočne vyhodí každý boží deň kvôli nezmyselným normám a zákonom. Ako vždy hovorím – nič nie je len čiernobiele, tento článok mi pripadá príliš plytký a jednostranný. Nechcem tvrdiť, že toho beauty blogerky nepoužívajú v niektorých prípadoch možno až príliš, ale rozhodne si nemyslím, že to je nejaká “duševná porucha, ktorú by trebalo liečiť” alebo že by si tým liečili nejaké komplexy menejcennosti či vypĺňali prázdnotu v sebe. Nakoniec, komplexy menejcennosti sa údajne skrývajú aj za súdením ľudí vôkol nás, čo je dosť logické, lebo keď je človek vyrovnaný sám so sebou, nemá potrebu riešiť životy iných, navyše kvôli banalitám ako je to, čo si ostatní kupujú a čo robia so svojimi zarobenými peniazmi. Naozaj čakám na tú chvíľu, kedy sa všetci prestanú starať do životov ostatných, ale asi sa toho už nedožijem.

    • Psala jsem o kosmetice, protože ji v aktuální době sama řeším. Nekladu si za cíl psát vyvážené všeobjímající eseje; to bych pak spoustu věcí nemohla napsat. Děkuji ti za reakci a za kritiku, určitě je v tom kus pravdy.

  4. Ešte k tomu tvrdeniu, že blogerky nútia deti/dievčatá/ženy nakupovať. Toto môže napísať naozaj len niekto, kto netuší o čom beauty blogy sú. V jednej časti článku ti vadí, že sú to stále len recenzie a recenzie a recenzie a v ďalšej časti sa sťažuješ, že nútime niekoho nakupovať. Len tak medzi rečou, podstatou recenzie je produkt ZHODNOTIŤ a teda dať čitateľovi odporúčanie, prípadne ho pred produktom varovať. Účelom recenzie je povedať – toto si kúp a toto si radšej nekupuj, to ti vyhovovať nebude a boli by to vyhodené peniaze, takže podstata beauty blogov je presne opačná, než ich popisuješ. Už to, že niektorá blogerka má doma 50 rúžov od sponzorov je vec druhá. Ale tu by som znova zdôraznila, že väčšina blogerok/youtuberok veci, ktoré z nejakého dôvodu nepoužíva, venuje svojim kamarátkam alebo ich dáva do súťaží pre fanúšikov, lebo by bolo asi trocha nelogické mať doma 300 produktov, ktoré mne nevyhovujú a len mi zaberajú miesto. Ako vravím, nič nie je čiernobiele a nemôžeš veci hodnotiť takto plytko, obzvlášť ak nemáš “zmapovaný celý terén”. Svoje komentáre som nepísala len ako beauty blogerka, ale v prvom rade ako človek, ktorý nemá rád ak niekto vidí svet čiernobielo a bez hlbšieho zamyslenia sa súdi ostatných, obzvlášť ak odsudzuje len časť populácie, pričom sa problém týka všetkých.

    • Nikoho nesoudím a v článku hovořím o extrémech. Použila jsem termín “závislost na nakupování” , což je empiricky existující stav. Přičemž to vůbec neznamená, že jsou závislé všechny ženy.

      • Závislosť na nakupovaní sa ale môže týkať akejkoľvek oblasti, nie len kozmetiky. A čo sa týka extrémov, tak tie nie sú dobré v ničom, takže stále si myslím, že tento článok nám beauty blogerkám dosť krivdí a vlastne je písaný dosť zaujate. Proste len máme iné hobby ako ty, nevidím na tom vôbec nič zlé a ani hlúpe. A keď už ti vadí tá prudká neoriginalita, tak mi prosím ťa povedz aký koncept článkov by si si rada na beauty blogu prečítala a ja to veľmi rada zrealizujem ak to bude v mojich silách. Lebo naozaj si nedokážem predstaviť čo iné sa dá povedzme o paletke tieňov napísať, než nejaké ich predstavenie, resp. predstavenie danej kolekcie, potom možno recenzia daného produktu a nejaké to líčenie, možno ešte veľký porovnávací test viacerých značiek. Inak mi fakt nič originálne nenapadá na čo by sa také očné tiene dali ešte využiť a o čom by sa ešte dalo písať. Ale ako vravím – ak máš nejaký koncept, ktorý ešte nikto nepriniesol, sem s ním, rada sa inšpirujem.

  5. Tiež sa pripájam k názoru Zuzky, hlavne z dôvodu, že podstata beauty blogov nie je mrhanie peniazmi (aj keď asi pre koho ako), ale naopak, ich šetrenie. Že niekto prehnane nakupuje, je jeho problém. Ja už produkt predtým, než by som si na neho prečítala recenziu, nekúpim. Väčšinou sa v ňom práve preto nesklamem, lebo nakupujem uvedomelo. Preto práve recenzie sú pre mňa podstatnou časťou kozmetických blogov a vôbec to nemusí znamenať, že je blog povrchný, keď sa nám snaží pomôcť pri výbere. Druhá vec je, že to nie je len o “maľovátkach”, ale aj o starostlivosti o pleť, čo je pre mňa dôležitejší faktor. Nákupy, Obľúbenci a Spotrebované sú už možno otrepané formáty, na druhej strane ako už tu padlo, knižní blogeri sú v tomto častokrát ešte horší. A že kozmetický blog končí, keď blogerka prestane toľko nakupovať? To je len taký dojem, hlavne dnes, keď každý sa snaží žiť ekologickejšie, tak práveže ešte radšej odporučí produkty, ktoré sú naozaj funkčné. 🙂 Žene krásu nezaručia 4 tony maľovátok, to je pravda a súhlasím s tým, ale keď si vďaka recenziám nájde funkčné produkty, ktoré už bude používať stále a nemusí utrácať na 10 ďalších, tak to zmysel má. A tiež sa to nevylučuje s tým, že kozmetika môže byť aj len nevinný koníček rovnako ako napríklad maľovanie obrazov, pri oboch je rovnaká podstata – nechať za seba vyjadriť farby. Pre mňa napríklad tiež nie je líčenie len o zakrývaní vyrážok, naopak, za tie sa nehanbím (a je mi ľúto žien, ktoré prahnú po dokonalosti tak, že sa líčia aj doma). Vidím v tom len fajn možnosť odreagovania sa, tieňovania, kreativity, však po pár hodinách to aj tak pôjde dolu. 🙂

    • Děkuji za komentář. Netvrdím, že jsem někde napsala, že mají přestat nakupovat a psát úplně. Stejně tak nikde nepíšu, že jsou beauty blogerky zbytečné. Sama mám asi 20 rtěnek, tak to není článek od farizeje, který k líčidlům vůbec nepřičichl. Článek hovoří spíš o extrémech, ale to je podle mě z textu poznat celkem jasně.

  6. Myslím, že jich je právě tolik proto, že kreativita není potřeba. Všechny můžou dělat ty stejné články o chronických nákupech, novinkách atd. A taky bych věřila tomu, že ty holky tohle všechno “potřebují”, protože to ještě nemají. Ty dobré blogerky, které recenzují, mají důvod zkoušet cokoliv nového, aby čtenářkám řekli, co podle nich stojí za koupi. Rozumná čtenářka si podle toho vybere to, co jí bude (snad) vyhovovat, co potřebuje a s čím bude fungovat ještě několik dalších měsíců. To ale není případ děcek, co nemají co na práci a celé dny sledují blogerky a vlogerky. Smutný svět…

    • Andrea V.

      24.4.2017 — 14:40

      Ano, všechno stojí na rozumu dotyčné ženy. Fakt, že průměrná beauty blogerka kreativitu nepotřebuje je taky fakt; jen je to dost škoda.

  7. Tiež patrím medzi beauty blogerky, no mega zbierkou kozmetiky rozhodne neovplývam. Viem, že sú také, ktoré majú kozmetiky na kilá, ja to nepotrebujem. Niečo si kúpim, skúšam aj nové veci, ale nepreháňam to no zase z niečoho ten blog fungovať musí. Fashion maniačky si zase kupujú oblečenie, knižné knihy a tak podobne. A poznám veľa blogeriek, ktoré píšu úplne iný koncept beauty blogov, než opisuješ. Skús napr. kaviarenumacky alebo Lifeinpictures by Lu.

    • Andrea V.

      24.4.2017 — 14:41

      Děkuji za komentář a zároveň dík za tipy. Blogerky, které jsi zmínila ještě neznám 🙂 .

  8. Docela se mi ulevilo, že od “správných blogerů” se – na rozdíl od “správných blogerek” – neustálé nákupy neočekávají :-).

  9. Ano, tohle je problém, a hlavně beauty blogerek. A abych okomentovala jeden výše uvedený komentář, že je to problém i knižních blogerek a podobně: Není to tak úplně pravda, samozřejmě existují knižní blogeři, co to dělají jako fashion a beauty blogerky, ale myslím, že ty nejlepší blogy, jako whatjaneread.com nebo bookjournal.cz ukazují, že u knih to jde, knihy mají spoustu možností. Nehledě na to, že člověk si je může koupit v elektronické podobě nebo půjčit v knihovně a nebo poslat dál a to i ty na recenzní výtisk, knihy nejsou šminky a makeupy. Knihy nefungují na klasické spotřební bázi v knihovně mohou být roky, takže asi tak. Podle mě jsou úspěšné fashion a beauty blogy tak konzumní, že je na vyšší level posunout ani nelze. Důkazem toho je i http://www.inkoustovatecka.cz/2017/03/inkoustova-tecka.html?m=1, která přešla na minimalismus a blog se změnil. 🙂

    • Andrea V.

      24.4.2017 — 14:45

      The Blondieverse udělala odvážný krok – opustit zavedený brand a začít s něčím jiným. Přesto si ale myslím, že běžné kosmetické blogy recenzového typu přetransformovat přece jenom jde. U blogerek, které považuju za úspěšné vídám jejich nápady a jejich pojetí, které se vymyká tak či onak zajetým kolejím, ať už je blog o čemkoliv. Proto si myslím, že to beauty blogerky zvládnou samy – už jenom proto, že se z výrazu “barter” stalo sprosté slovo, které čtenáře nasírá a prudí (vysledováno na Youtube) .

Napsat komentář

Your email address will not be published.

*

Copyright © 2017 Vysvobozená.cz

Theme by Anders NorenUp ↑

%d blogerům se to líbí: