Potíže s beauty blogerkami

Chuť nakupovat a vybírat, touha po nových věcech – ne skrz to, že by člověk nic takového neměl, ale skrz pocit, že všechno, co má doma je nudné a on potřebuje “čerstvý vítr” . Stav, kdy všechny krabičky doma zastarají po vydání nové dávky kosmetiky a nutnost sledovat beauty vlogy, protože člověka baví pozorovat všechny ty krabičky. Je velice jednoduché spadnout do stavu, kdy nakupování začíná být hodně špatný pán. Začíná to u mladých dívek, které de facto vyrůstají na beauty blogerkách, které jsou produkty regulerně zavalené, a nedostatek kontaktu s pevnou zemí zapřičiní, že jim ty tuny a tuny produktů doma připadají naprosto normální.

Pokud jde všechno jak má, danou slečnu to v průběhu let přejde – najednou jsou peníze potřeba pro rodinu, mimčo a budování vlastního hnízda obecně, a někdy v tom stádiu se u ženy vytřídí všechny ty obsese, které v mládí snad vznikly. Podobné neovladatelné chování umí souviset s nejistotou uvnitř člověka samotného. Postup, kdy žena pomalu buduje sebe samotnou a nachází svoje touhy, cíle, zájmy a cestu přímo souvisí s opouštěním starých obsesí a závislostí, protože si zvyká trávit čas se sebou samotnou, a velice často nachází důvody,  které ji “nutí” vyplňovat čas a prostor zástupnými činnostmi, konkrétně nakupováním.  Se závislostmi je to složitější; ve fázi, kdy žena “neleží na lopatkách” , ale jen tak nějak se svojí závislostí koexistuje si uvědomuje, že se něco děje. Jen je jí trapné hovořit o svých potížích nahlas. Obecně vyslovit, že mám s něčím vážný problém chce velkou dávku odvahy. Že to není jenom planý výkřik do větru pozná každý, kdo s nějakými trampotami bojoval.

Blogerek je pořád víc než dost; speciálně těch kosmetických. Ženy často používají stav, že se jim nechce nakupovat přespříliš jako omluvu a ještě častěji považují svoje rozhodnutí nevěnovat energii nákupům zbytečných věcí za svoje selhání. Správná blogerka má přece nakupovat; i když nic nepotřebuje, a svým postojem jenom podporuje další mladé generace ke stále stejnému přehnaně konzumnímu stylu života. Co na tom, že spotřebovat make-up mi trvá rok a půl? Že dostat se na dno normální tvářenky znamená několik let práce? Částečně leží důvod u finanční situace mladinkých děvčat. Jejich možnosti jim stačí jen na ty levnější produkty, a když se laciný plastový obal rozbije, je nutné nakupovat dál a dál.  Přitom by nebylo od věci, kdyby “dospělé” kosmetické blogy neodumíraly, ale autorky vymyslely nový koncept kosmetických blogů. Koncept, který by nestál na nakupování, ale na používání a na faktu, že ženě krásu nezaručí čtyři tuny malovátek. Aktuálně ale platí, že když blogerka “dozraje” do fáze “nenakupovat zbytečně” , končí s blogem, protože nechce najít další level a nechce vymýšlet nový koncept.

Kosmetické blogování není jenom o velké hromadě šminek. Kvalitní blogy by neměly stát jenom na konzumu a na recenzích. Beauty blogerek je tolik, že bych čekala nápady navíc a koncepty, které nebudou stát na kostře Nákupy – Oblíbenci – Spotřebováno. Když ale tak projíždím Facebookovou zeď a příspěvky ze skupin určených k propagaci článků, není odkaz, který by nepatřil do Nákupů za měsíc, Oblíbenců za daný měsíc, focení prázdných obalů nebo do recenzí. Kde je ta kreativita, když je těch holek tolik?

« »

© 2017 Vysvobozená.cz. Theme by Anders Norén.

%d blogerům se to líbí: