Jemnohmotně

Kdo seje vítr, dostane vichřici

Všímáte si dvou hlavních druhů influencerek? Jedna část si v klidu proplouvá Instagramem. Možná působí trochu nudně; člověk u nich vidí konkrétní spolupráce ne proto, že by kolem nich panovaly nějaké kontroverze. Jednoduše jenom kvůli tomu, že od druhé části influencerek víme, co kde měly získat.

Druhá část má Instagram podobný minovému poli. Člověk se pomalu bojí otevřít nevinně vyhlížející příspěvek, aby se na něj nevysypal příval zbytků ze septiku. Tato druhá část jako kdyby měla magnet na průšvihy a o každém jednom příspěvku se mluví aspoň týden. Je to ostatně další stupeň influencera: dosáhnout toho, aby se o něm mluvilo bez jeho vlastního přičinění.

Když sestavíte správně článek, dostanete hejtry přesně tam, kde je chcete mít. Jeden jediný komentář se dá vyložit deseti různými způsoby, a to přinejmenším. Všechno ostatně záleží na vás: na vašich reakcích, na vašem jednání se čtenáři a na všem, co lidem pustite ven přes sociální sítě. Když si touto optikou prohlédneme ony skandální profily, uvidíme vzorec. Kde začnou ztrácet dech trollové, tam jim vypomůže influencerka. Najednou jsou to hejtři, kdo je tu tak trochu tahaný za nos.

Influencerka potřebuje ke své práci odběry a prokazatelné množství lidí, kteří reagují s jejím profilem. Když si vypipláte projekt, který pomáhá lidem, komunita se nabaluje. Lidé hledají a nacházejí. Když je ale váš jediný důvod ten, že se chcete vystavovat na internetu, shánějí se následovatelé hůř. Co by si z vás měli vzít? Správně – závist, vztek a obdiv, který vás přinutí vracet se znova zpátky.

Zkombinujte blogerku (má pravidelné příspěvky na libovolné téma a vlastní kanál, kterým posílá obsah mezi čtenáře) a influencerku (potřebuje, aby se odběratelé starali O NI) , a máte důvod, proč jsou profily, které jsou horší než minové pole. Proč se ta ženská nevěnuje tvorbě? No – možná jí docházejí nápady, možná zabředla do rutiny, nebo ji dohání mladší konkurence a ji nenapadlo nic vhodnějšího, čím by se vůči mladinkým rivalkám vyhranila.

Rotuje si dokola formát, který vyhovuje „Kmenu“ (skupině nejvěrnějších odběratelů) , a zbytek „dohání“ kontroverzním jednáním. „Sláva“ na prvním místě? Záleží na tom, jestli chce bloger pomáhat, nebo hojit vlastní ego pomocí statusu celebrity. Kmenu bude ostatně jedno, jestli cizí práci okopíruje (vykrade nápad beze zbytku) , nebo vezme skvělou myšlenku a přepracuje ji po svém (moc práce) . A ten zbytek? Ta sprcha ze splašků je přece úmysl …

Autor Andrea V.

Jsem Andrea V. , fotografka a blogerka. Mým cílem je pomoct autorům propojit fyzické a nehmotné, protože k blogerovi patří i jeho hlava. andrea@vysvobozena.cz

1 komentář u „Kdo seje vítr, dostane vichřici“

  1. Platan říká:

    Na zamyslenie, či to naozaj za to stojí. Ja by som tomu čeliť teda nechcel, ani za takú cenu. Očividne na tom ale asi niečo bude, keď sa do toho toľko ľudí vrhá 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *