Inspirace

Jarek Mikeš: 100 otázek, na které je lepší se zeptat

Podnikání v onlinu je čím dál oblíbenější. Ostatně, i autor knihy “100 otázek” uvádí, že ČR má největší počet e-shopů v poměru k počtu obyvatel. Co je důležité a co je podružné? Na co se zaměřit při budování brandu v digitálním prostředí a s čím je lepší začít, když mám omezené zdroje?

O čem “100 otázek, na které je lepší se zeptat” pojednává?

“3 měsíce jsem se ptal prostřednictvím dotazníku na to, co vás zajímá kolem digitálního nomádství a podnikání. Sešlo se přes 340 různých otázek od více jak 250 respondentů. Vybral jsem 100 otázek a každou z nich zodpověděl. Jako výstup vznikla unikátní knížka o 228 stranách.

100 otázek, na které je lepší znát odpověď” je soubor otázek z prostředí digitálního nomádství, podnikání na volné noze a startupů. Každá otázka má v sobě část příběhu samotného autora, který předává své zkušenosti ze své více jak dvacetileté cesty podnikání a osobního rozvoje.

Kniha je určena každému, kdo zvažuje dát se na dráhu podnikání prostřednictvím digitálních technologií a internetu. Odhaluje pozitivní i negativní zkušenosti podnikání na internetu.”
Zdroj: jsemdigitalni.cz

Co v knize hledat?

Dokážu si představit, že se Jarek Mikeš na své cestě podnikatele setkává neustále se stejným typem dotazů; zvlášť poté, co začal sdílet střípky na internet. Možná i proto se rozhodl vytvořit almanach, který by uspokojil poptávku po základních datech. Ostatně, sám v rozhovoru na konci knihy uvádí, že má talent nacházet díry na trhu a vyvíjet pro ně potřebné nástroje.

Knížka není psaná nijak komplikovaně, jazyk je jednoduchý a srozumitelný a samotná digitální sféra je dnes už tak zaužívaná, že vás máloco překvapí. Je vhodná jako průvodce pro člověka, který chce s podnikáním na internetu začít a ocenil by kvalitní základ, od kterého se dá odpíchnout. Principy u podnikatelů, u digi nomádů nebo u blogerů, kteří začínají prodávat svoje první produkty, jsou dost podobné (přesněji řečeno snadno navzájem aplikovatelné, protože se pohybujeme v podobném prostředí) , a ti všichni si můžou odnést základy pohybu a propagace na internetu.

Pro koho je a pro koho není?

Nečekejte blogování, nečekejte bližší popis sociálních sítí ani nic podobného. Knížka spíš pojednává o podnikání samotném a spíš než blogerovi bude dávat smysl budoucímu podnikateli – což už se dneska nevylučuje, ale počítejte s tím, že Jarek Mikeš je podnikatel, který v ČR rozjel velké množství různých projektů, a tak se jeho know-how točí spíš kolem podnikání a vydělávání na internetu.

Moje hlavní výtka směřuje spíš k online prezentaci autora, než ke knize samotné. Jak už zaznělo, Jarek Mikeš je renesanční tvor, a jako takový má rozjetých víc webů. Jarek Mikeš, Jsem digitální, Digitální rodina, Stormedia – pořádně jsem se zapotila, než jsem našla prodejní stránku s jeho knihou, abych pro vás našla oficiální anotaci. Pokud tedy budete Jarka hledat, nenechte se zmást tunou různých webů.

Kniha se dá totiž koupit u Jarka Mikeše přímo, a najít jednu prodejní stránku může být oříšek i s Googlem 🙂 .

Odebírejte blog emailem

Neprošvihněte už ani jeden článek! Výměnou za e-mailovou adresu vám budou chodit nové články přímo do schránky

4 komentáře u „Jarek Mikeš: 100 otázek, na které je lepší se zeptat“

  1. Tereza Outcry říká:

    Taková kniha by se mi mohla jednou hodit, ale to je zatím ve hvězdách. 🙂 Zajímavý nápad.

    1. Andrea V. říká:

      Jj, co se týká podnikání, je tam dost praktických rad

  2. Platan říká:

    Vyzerá to na zaujímavý titul, škoda, že zameraná skôr na podnikateľstvo, ako píšeš. Ale tak kníh o bloggerstve je tiež dostatok 🙂

    1. Andrea V. říká:

      Ano, spíš freelancing, startupy, výdělky z podnikání a úvod do toho, jak to celé pojmout na internetu. Ostatně, bloger potřebuje jedinou radu: sednout a psát 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *