Nekonformní cesty k návštěvnosti blogu

Facebook jsem si smazala už třikrát. Nechci se tady teď hádat, že Facebook smazat nejde, i když jsem kdesi v hlubinách internetu našla hack na mazání Facebooku. V každém případě, po čtvrté jsem si jej zakládala skrz nový blog (už ani pořádně nevím, o který se mělo jednat), který jsem potřebovala zviditelnit a řešila jsem jak.

Dlouho jsem články sdílela do čtyř Facebookových blogovacích skupin, a teprve když jsem hledala pátou a šestou jsem si všimla, že se tam ta sdílená jména  vesměs opakují, stejně jako se opakuje 80% sdílených článků.

Ve spojení s tendencemi Facebooku škrtit volně nabízené algoritmy a směřovat všechno na placené kanály (chcete-li svůj článek někam dostat) se mi nabídl dotaz, jestli má význam věnovat tolik času skupinám, jejichž členy jsou z 80% stejní lidé, kteří sdílejí z 95% tytéž články napříč všemi nalezenými skupinami. Když navíc roluju po zdi dolů, vídám tentýž článek pětkrát nebo šestkrát jenom kousek pod sebou. Když mi tedy Facebook tvrdí, že jsem oslovila 920 lidí, zbývá otázka, jestli je to absolutní číslo, nebo je třeba dělit pěti nebo šesti.

Facebook může být jedna součást, ale jaké další možnosti bloger má?

Pojmenovávat články i v URL
Nejvíc je to vidět u společenských webů. Nahoře v adresním řádku vidíte po rozkliknutí článku pár klíčových slov, která jsou pro vyhledávače čitelnější než datum, řada čísel, nebo samotný název článku tak, jak jej bloger vymyslel.

Sdílet v komunitě
Blogovací skupiny na Facebooku jsou dost obecná věc, kde se s nejčastější frekvencí objeví témata, která třeba vám nemusejí být sympatická. Mimo Agregátor blogů existují menší komunity, které jsou zaměřené úžeji, a máte tedy více šancí najít podobně zaměřené články, případně větší naději, že si vás někdo všimne.

Specializovat se a zúžit dosah tématu
Ano, bude to znamenat, že vás najde “jenom” užší okruh fanoušků dané oblasti. Zároveň se ale neutopíte v kvadriliónu ostatních stránek, které se taky pokoušejí pojmout co nejvíc věcí najednou, aby nic nevynechaly.

Sbírat maily a rozesílat notifikace
Když budete mít Facebook s 50 odběrateli, vložený algoritmus váš článek nezobrazí všem. Vybere jenom určité procento jako “trailer” , a za zbytek si musíte zaplatit. Když nasbíráte 50 mailových adres a rozešlete na ně oznámení o novém článku, zpráva dorazí ke všem padesáti odběratelům.  Stačí utilitka, která bude pracovat automaticky. Pokud píšete kolem dvou článků za týden, nebude podobný automatický systém vadit. Pokud byste publikovali častěji, vyplatí se popřemýšlet o newsletteru, který by chodil jednou  za týden a nezaspamovával vašim příznivcům mailbox.

Nemazat články, nestěhovat web, publikovat pravidelně a smysluplně komentovat články ostatním blogerům jsou provařené rady, které spousta blogerů zná. Přesto je spousta těch, kteří s návštěvností svého blogu nejsou spokojení. Z toho, co se mi osvědčilo v praxi jsem nastínila pár způsobů, které by mohly blogerovi s návštěvností pomoct. Všechno je ale o trpělivosti, důslednosti a o práci. Samotný talent nezvládne nic, nemá-li podporu dalších složek.

« »

© 2017 Vysvobozená.cz. Theme by Anders Norén.

%d blogerům se to líbí: