Virtuální zápisníček

Facebook: Definitivní zánik poraden?

Co se týká zkoušení nových věcí, jsem typ, který se nejraději zavalí kupou různých údajů. Jsem tak přihlášená v trilionu rozmanitých Facebookových skupin, a čas od času se odhodlám i k dotazu, pokud nenajdu nic odpovídajícího. Všímám si jedné věci: typické reakce čtenářstva, když se nějaký tazatel (nemusí být nutně nováček) zeptá na jednoduchou věc. Od úpravy fotek, přes výběr foťáku až po názor na značky aparátů. Čekali byste odpověď? To já taky.

“Dobrý den, do jaké foto značky se vyplatí investovat, abych za pět nebo deset let nemusel řešit kompatibilitu nebo ukončení výroby?”

Tři první odpovědi: Zákaz vjezdu motorových vozidel, Rubl a Banán.cz – to je tak složité poradit, u které značky se dá nejvíc očekávat, že zůstane stabilní na dlouho? A to není jediný příklad. Už jsem i odpovídala pod jedním komentářem, že se poradnou na Facebooku šíří nějaký virus instantně působící vtipné kaše, že to tu koluje už od rána.

Přitom je ten Facebook tak dokonale vymyšlená záležitost. Chytlo to dost lidí na to, aby podobné poradny měly skutečně smysl. Pamatuju si nějakých deset let zpátky, když to podobně žilo na Digimanii. Facebook je přirozené pokračování, jenom i s počtem uživatelů narostl “smysl pro humor” a poněkud zdegenerovala chuť někomu doopravdy pomoct.

Vždyť pokládá debilní dotazy, ať se zeptá Googlu, to tady už bylo desetkrát, ať hledá – samotný institut poradny je podle mého názoru přímo uzpůsobený k tomu, aby byly pokládány idiotské dotazy a často se i opakovaly. Poradna k tomu přímo svádí – najít stránku a přímo datlit dotaz. Jenom se zdá, že s Facebookem, který je ze svojí vlastní podstaty necenzurovaný, ztrácejí podobné služby význam.

Nejdřív střílet a potom myslet, s tím, že někdy to “myslet” chybí úplně. Je škoda, že nejsme ochotní přispět ani tím nejjednodušším – tím, co víme a ten na druhé straně klávesnice zase ne. Ano, život bez legrace by byl nudný. Souhlasím s tím, že na spoustu dotazů se dá vtipně odpovědět, nebo člověka napadne nějaká příhodná hloupost. Nebylo by ale lepší nevsázet na tu hloupost tolik?

Odebírejte blog emailem

Neprošvihněte už ani jeden článek! Výměnou za e-mailovou adresu vám budou chodit nové články přímo do schránky

10 komentářů u „Facebook: Definitivní zánik poraden?“

  1. Kája říká:

    Přesně tak! Jeden dotaz a člověk je za debila. Jako kdyby bylo tak těžké buď odpovědět normálně, nebo otázku ignorovat. Někteří se holt nudí, nebo si musí pořád něco dokazovat.

  2. Čerf říká:

    Mám takovou zkušenost, že když se chci něco opravdu dozvědět na podobných fórech, efektivnější než pokládat otázku, je napsat jakkoli nesmyslně naformulované vlastní tvrzení (např. “Helejte, podle mýho je super pořídit si značku XXXX, protože ta se teď bude pěkných pár let utěšeně rozvíjet!”. Všichni ti vtipní odpovídači se totiž začnou okamžitě předhánět, kdo takové tvrzení lépe a přesněji opraví nebo vyvrátí. Člověk je za blbce přibližně stejně, jako když se zeptá, ale aspoň se něco dozví :-).

  3. ali čaja z Paláca říká:

    Ako čitam vsetky poradne su narovnakom.
    Nuž a to si ešte nečítala tie mamičkovske poradne kde sa v podstate nedozvies nic ale po. polozeni otazky mas pocit ze si najvacsi idiot. A zas naopak, cim stupidnejsia otazka tym vacsia hviezda. A mozno som ten system iba ja nepochopila. No tiez som o tom musela napisat 😄😄

    https://cajazpalaca.blogspot.com/2018/04/fory-na-forach-pre-mamicky-alebo.html?m=1

  4. Platan říká:

    Facebook je už príliš toxický. Všetci sa naháňajú za lajkami a tak sa z poradní stavajú centrá pre dissovania a z inzercie sa stáva centrum nadávania na prehnané ceny , pričom to je ponula typu ber alebo nechaj tak.

  5. Ann Taylor říká:

    Když už člověk potřebuje ventilovat vtipnou odpověď, co ho napadla (a já to plně chápu, že si nechce ten super vtip – i kdyby super přišel jen jemu nechat pro sebe), tak třeba odpovědět vtipem a pak přehodit na vážnější notu a odpovědět normálně. Přímo nesnáším odpověď “kdo hledá, najde, když to zadáš do googlu, vyjede ti milion stránek”. Kdybych dokázala najít jednoduchou a jasnou odpověď přes google, tak jsem to snad udělala…

    1. Andrea V. říká:

      Odpovědi typu: “Najdi si to na Googlu” na Poradnách z duše nesnáším 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *