Z hlubin internetu se mi podařila vyhrabat zajímavá věc – webovky o “opravdickém” blogování, které má vydělávat peníze. Ne že bych se tím chtěla živit; jen znalostí není nikdy dost, a když se něčemu chci věnovat, tak ať je to taky někde poznat (ne, nebavím se o té Stylistice pro žurnalisty, která mi leží na poličce jako trofej s hromadou prachu na obálce). Roland Vojkovský použil citát, který tvrdí, že ti nejlepší blogeři kradou. No – aspoň v mém domovském žurnalistickém odvětví to pravda je 🙂 .

Poslední rok zpátky se fejetonářka Denisa Prošková rozhodla, že bude psát články jakože z pohledu psa jedné kolegyně-redaktorky. Rok se sešel s rokem, minulý měsíc v tom konkrétním časopise Bezininu rubriku uzavřeli – a hádejte co! Na jednom internetovém ženském portále se objevila fotka buldočka, který řeší Čechy a jejich (ne)náklonnost ke slovenštině.

Celý měsíc to trvalo, než Denisin nápad někdo šlohnul. Ne že bych nápady z onoho časopisu nevídala “vykradené” u konkurence častěji; to mě zaujme titulek, já si koupím výtisk, a následně se celý měsíc škrábu na hlavě a přemýšlím, kde jsem ten článek už četla.  Nebo minimálně jeho části. A já se jako blázen morduju s vlastními nápady 🙂 .

Na tom “vykrádání” něco bude; moje zdaleka nejúspěšnější éra (co se týká přispívání) byla v době, kdy jsem přednastavovala jeden článek na každý den a 2/3 příspěvků měly šablonovitou strukturu – přepsat básničku, přidat fotku, doplnit do rámce deníček. Také mě to velice rychle přestalo bavit; připadalo mi, že jenom datlím jako robot a začala mi chybět ta kreativita, která se ve mně budí pokaždé, když vymýšlím další článek. Ona šablonovitost a “vykrádání”  cizích nápadů (i to bez uvozovek) je považována za cestu k profesionalitě a způsob, jak dlouhodobě udržet web aktivní.

A já se můžu divit, že ti slavnější blogeři poněkud upadají, co se týká obsahu článků. Kolikrát si říkám, že by ten který bloger neprorazil, kdyby způsobem jakým píše teď příspíval od začátku. Plytké články poplatné té hromadě návodů, která radí, jaké články psát, když nás nic nenapadá. Takové to: “101 faktů o vašich penězích” nebo “Jak si nadosmrti vyřešit potíže v životě” se začne rojit jako houby po dešti, a stejně jako je mainstreamový nadpis je obecný a plytký i článek, až se jeden neubrání dojmu, že se z toho blogera stala jenom hromada keců.

Jestli “být slavná” znamená “být nudná” – tak slavná v dohledné době nebudu 🙂 .

Související odkazy

Vojkovský.sk – web zmíněný v článku