Každý není normální

Co se tak dívám, jsou dvě věci, které dokážou ženskou dohnat k šílenství: voňavka a chlapi. Aspoň to tak  vypadá; to ohledně chlapů vyvozuju z ženských časopisů, to ohledně voňavek jde vyčíst mezi řádky diskuzních fór, zaměřených na samotné vůně. „Co mám dělat, když mi nevoní nic ani v drogerii, ani v parfumerkách“ není vůbec ojedinělý dotaz. Když si někdo „nesedne“ se zaběhnutými lahvičkami, hned pátrá, kde je problém. A řešit, že je ženská sama a že nejsou chlapi? V diskuzích ohledně chlapů a ohledně vůní se už pomalu dají volně přehazovat podstatná jména, a to bez nějakého většího dopadu na celkový význam diskuze.

U sebe si jako první pamatuju Exclamation Craze, Adidas Pure Lightness a Miss od Miss Sixty. Jen mám teď takový drobný problém: když si přivoním ke svým starým láskám, cítím z nich hlavně plastelínu. Takový ten umělý syntetický tón, který nezapadá do vůně a ruší celkovou kompozici. To si člověk matně vzpomíná, že mu kdysi voněla Freya od Oriflame. Když se ale nemůžu spolehnout na svou vlastní čichovou paměť ohledně „disvůní“ ve flakonech, jak si můžu být jistá, že ten vzorek Bvlgari – Jasmin Mon Noir nebyl velice blízko?

Celkem průšvih je, když ty „prefabrikátové polovůně“ začnete vnímat i v Guerlainech a Chanelech. To pak celé nešťastné datlíte kolegyním – aromačkám: „Je normální, když mi nic nevoní?“ , a hledáte kolem sebe jakýkoliv záchranný kruh, který by vás navedl zpátky do konformních vod. Mít strach zkoušet Chanel, protože nevěříte, že v něm moderní „polosmrádečky“ nebudou už je celkem diagnóza. A rozhodně nejvyšší čas začít zkoušet nikovky – „niche“ vůně, které se začaly dostávat do komerčního podvědomí teprve docela nedávno. Ty značky tady byly odjakživa, ale nikdo je v médiích neoznačoval jako „niche“ .

Když se vlastně už i z Chanelu stal mainstream, neměla média jinou možnost, než zvolit jiný etalon, kterým by se vydělovaly plebejky od znalkyň. Cenově to ani nepoznáte – 1 500 za Lutense není v porovnání s cenami za Muglerovy super-sirupy nijak extra moc. Nikovky se už ale skládají úplně jinak a z trochu jiné úrovně vonných tónů, proto je nejčastější odpověď znalkyň na zoufalé dotazy ohledně „nevůní“ v parfumerkách, že má daná slečna nejvyšší čas pro zahájení vzdělávání v niche vůních.

A většinou to platí.Najednou zmizí ocásky z plastelíny, a když si vyberete dobře, máte vůni bez té protivné sladkosti, aniž byste vězely v tuně aromatických bylinek, jak to umí zase čistě pánské vůně. Chodit na voňavky chlapům není tak špatný nápad; jen ta borovice a jí podobné složky mi v těch kompozicích dost vadí? .

Nové články do e-mailu

Nechce se vám číhat na každý můj nový článek? Přihlaste se k odběru novinek, a budu číhat za vás 🙂 .

Autor

Andrea V.

Půlka žurnalistky, která má v oblibě lehčí sloupkovité útvary, půlka ezoteričky, které se stále míchají do věcí jemnohmotné principy. To, co z toho vzniká je takový lehký osobitý mišmaš ...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *