Nekonformní cesty k návštěvnosti blogu

Facebook jsem si smazala už třikrát. Nechci se tady teď hádat, že Facebook smazat nejde, i když jsem kdesi v hlubinách internetu našla hack na mazání Facebooku. V každém případě, po čtvrté jsem si jej zakládala skrz nový blog (už ani pořádně nevím, o který se mělo jednat), který jsem potřebovala zviditelnit a řešila jsem jak.

Dlouho jsem články sdílela do čtyř Facebookových blogovacích skupin, a teprve když jsem hledala pátou a šestou jsem si všimla, že se tam ta sdílená jména  vesměs opakují, stejně jako se opakuje 80% sdílených článků.

Ve spojení s tendencemi Facebooku škrtit volně nabízené algoritmy a směřovat všechno na placené kanály (chcete-li svůj článek někam dostat) se mi nabídl dotaz, jestli má význam věnovat tolik času skupinám, jejichž členy jsou z 80% stejní lidé, kteří sdílejí z 95% tytéž články napříč všemi nalezenými skupinami. Když navíc roluju po zdi dolů, vídám tentýž článek pětkrát nebo šestkrát jenom kousek pod sebou. Když mi tedy Facebook tvrdí, že jsem oslovila 920 lidí, zbývá otázka, jestli je to absolutní číslo, nebo je třeba dělit pěti nebo šesti.

Facebook může být jedna součást, ale jaké další možnosti bloger má?

Pojmenovávat články i v URL
Nejvíc je to vidět u společenských webů. Nahoře v adresním řádku vidíte po rozkliknutí článku pár klíčových slov, která jsou pro vyhledávače čitelnější než datum, řada čísel, nebo samotný název článku tak, jak jej bloger vymyslel.

Sdílet v komunitě
Blogovací skupiny na Facebooku jsou dost obecná věc, kde se s nejčastější frekvencí objeví témata, která třeba vám nemusejí být sympatická. Mimo Agregátor blogů existují menší komunity, které jsou zaměřené úžeji, a máte tedy více šancí najít podobně zaměřené články, případně větší naději, že si vás někdo všimne.

Specializovat se a zúžit dosah tématu
Ano, bude to znamenat, že vás najde „jenom“ užší okruh fanoušků dané oblasti. Zároveň se ale neutopíte v kvadriliónu ostatních stránek, které se taky pokoušejí pojmout co nejvíc věcí najednou, aby nic nevynechaly.

Sbírat maily a rozesílat notifikace
Když budete mít Facebook s 50 odběrateli, vložený algoritmus váš článek nezobrazí všem. Vybere jenom určité procento jako „trailer“ , a za zbytek si musíte zaplatit. Když nasbíráte 50 mailových adres a rozešlete na ně oznámení o novém článku, zpráva dorazí ke všem padesáti odběratelům.  Stačí utilitka, která bude pracovat automaticky. Pokud píšete kolem dvou článků za týden, nebude podobný automatický systém vadit. Pokud byste publikovali častěji, vyplatí se popřemýšlet o newsletteru, který by chodil jednou  za týden a nezaspamovával vašim příznivcům mailbox.

Nemazat články, nestěhovat web, publikovat pravidelně a smysluplně komentovat články ostatním blogerům jsou provařené rady, které spousta blogerů zná. Přesto je spousta těch, kteří s návštěvností svého blogu nejsou spokojení. Z toho, co se mi osvědčilo v praxi jsem nastínila pár způsobů, které by mohly blogerovi s návštěvností pomoct. Všechno je ale o trpělivosti, důslednosti a o práci. Samotný talent nezvládne nic, nemá-li podporu dalších složek.

Nové články do e-mailu

Nechce se vám číhat na každý můj nový článek? Přihlaste se k odběru novinek, a budu číhat za vás 🙂 .

Autor

Andrea V.

Půlka žurnalistky, která má v oblibě lehčí sloupkovité útvary, půlka ezoteričky, které se stále míchají do věcí jemnohmotné principy. To, co z toho vzniká je takový lehký osobitý mišmaš ...

12 komentářů u „Nekonformní cesty k návštěvnosti blogu“

  1. Nad tématem mailového newsletteru právě uvažuji, byť týdenní frekvence mi připadne příliš. Nechci totiž mít v newsletteru informace o všem, ale jen výběr toho, co považuji za nejlepší za delší období. Nediv se tedy, pokud ti přijde do mailové schránky v dohledné době nějaká testovací verze :-).

  2. Jé, ahoj jmenovkyně, po x letech jsem na tebe narazila, překvapivě na facebooku. 🙂

    Souhlasím, že propagovat blog na facebooku je dost obtížné. Právě proto, že jsou vesměs všude stejní lidé a jde tam hlavně o tu návštěvnost, o to kliknout, komentovat, dát follow, like, whatever. Na jednu stranu mi to nijak nevadí, chápu, že je to důležité a nedílná součást blogerské komunity, ale.. já nevím, nějak mě to nebaví. Facebookovou stránku blogu jsem měla a zrušila ji, byla zbytečná. Vystupuji pod svým pravým jménem, jak na blogu, tak na facebooku. Můj blog čte navíc (jak jsem překvapeně zjistila) docela dost lidí z mého okolí – někteří spolužáci, babička, kdo ví kdo ještě. Snad jen přítel se mu raději vyhýbá, prý aby se nedozvěděl příliš a nemusel se dívat na fotky sebe samého, když už nějaké pořídíme. 😀

    No nic, měj se pěkně a užívej si léto a s propagací blogu se stresuj jen v rozumné míře! 🙂

    PS: Ta notifikace je dobrý nápad.
    PPS: Heh, tenhle font v záhlaví jsem měla asi rok nebo dva. Sranda. Ale já se fakt neopičím, vlastně tě vůbec nesleduji a narazím na tebe vždycky náhodně. Coincidence. 😀

    1. To uz neni normalni 🙂 ja jen hledala na nadpisy font, ktery mi nebude misto ceske diakritiky kreslit kolecka a ctverecky 🙂

  3. Skvelý článok, o tom e-mail marketingu uvažujem, no nejako si to za svet neviem nastaviť. Skúšala som to cez MailChimp ale zasekla som sa niekde a už neviem ako s tým ďalej. Všimla som si, že prihlásenie sa na odber formou e-mailu máš zavedený dole pod článkom. Vieš mi poradiť ako na to?

    1. Ja mam WordPress a nainstalovane rozsireni Jetpack. Pod clankem mam plugin „after content widget“ a to rozesilani je udelatlo od WordPressu, ktere samo napise, ze vysel novy clanek.

  4. Zdravím, zajímavé postřehy. Na druhou stranu mám pocit, že pokud nasbírané emaily bude chtít kdokoliv (i bloger) použít na rozesílání newsletteru, je třeba mít registraci na Úřadu pro ochranu osobních údajů.

    1. Vim, ze to chce vyplnit cele jmeno a kompletni adresu, taky jsem to zkousela. Pak jsem se ale vratila k pluginu, tak nevim.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *